Homepage » În Spatele Cortinei » Realizarea unei reconstituiri 3D – Low Poly

Realizarea unei reconstituiri 3D – Low Poly

This movie requires Flash Player 9

Realizarea reconstituirilor 3D presupune o actiune foarte complexa. Este un proces laborios, in care se creaza geometriile la scara, dupa planuri, texte, calcule si consultanta din partea expertilor, apoi se creaza texturile(imbracamintea geometriilor), detaliile, etc. Grafica 3D este, in general un domeniu unde procesul de invatare este foarte dificil. La fel de dificil este administrarea datelor, sunt foarte multe elemente de tipuri diferite care contribuie la rezultatul final.

Documentare
Orice reconstituire 3D incepe cu procesul de documentare/cercetare. Rezultatul documentarii este un plan al cladirilor, o descriere a lor si a tuturor obiectelor ce pot fi vazute.
Modelare 3D
Se creeaza intr-un program profesional 3D modelul digital al obiectelor, conform planului din documentare. Aceste modele digitale sunt descrise la fel ca obiectele reale, cu inaltime, latime si grosime. Ceea ce aceste modele nu au, este materialul din care e facut.
Textura
Pe suprafetele modelelor finalizate se proiecteaza imagini care sa reprezinta materiale. Aceasta procedura se intampla in 3 pasi:
UV-uri: Se realizeaza desfasurata in plan a tuturor obiectelor
Textura: Se prelucreaza intr-un program specific imagini dupa materiale reale, ca sa corespunda cerintelor imaginii finale
Materiale: Se aplica materiale care sa reprezinte proprietatile materialelor reale(luciu, reflexie, culoare). Pentru fiecare proprietate este nevoie de o imagine prelucrata in pasul anterior